Articolul ăsta e unul scris din pură plăcere(nu că celelalte nu ar fi, însă ăsta face parte din acele articole pe care le scriu într-o pauză, dintr-o frustrare sau orice altceva, fără să mă gândesc prea mult dacă vor ranka în Google, dacă vor prinde – cine are urechi, să audă până la urmă, nu?)
Bun. Orice antreprenor ar trebui să știe (dar mai ales să aplice) și să lucreze constat la următoarele:
Ca să vinzi, ai nevoie de lumea care trebuie să știe de tine
Da, ai citit bine. Nu trebuie să știe toată lumea de tine. Mulți antreprenori consideră că trebuie să ajungă la cât mai multă lumea (altfel de unde atâta dorință de Giveaway-uri și like-uri multe cumpărate?). Nu, lumea care trebuie să știe despre tine e audiența ta. Targetul tău. Nu toată lumea. Dar degeaba ajungi la 1 milion de români dacă nu reușești să îi convingi că ești ce trebuie pentru ei. Aici intervine partea a 2-a.
lumea Aia trebuie să aibă încredere În tine
No shit, Sherlock. Da, dar aici se îneacă cei mai mulți. Când ești la început, poate nici website nu ai, darămite niște recenzii scrise sau video, ceva parteneri mai de Doamne ajută, ceva following pe social media sau chiar și personal care să facă lumea să se întoarcă cu drag la tine și la soluțiile pe care vrei să le vinzi. Și ce facem? Ne plângem că suntem la început de drum? Da, dar plângi o dată și gata, la treabă. Găsește modalități creative de a face lumea să aibă încredere în tine.
Atâta timp cât ții mine treburile astea două de mai sus, eu consider că treburile se rezolvă pe jumătate. Doar că una fără alta nu merge, să știi.