Făceam un pic de research pentru niște alternative pentru un potențial partener pe un proiect și nu găseam pe pagina principală pagina care mă interesa, am căutat și direct cu /pagină/, nimic. Următorul pas: căutarea domeniului + keyword în Google ca să văd dacă a indexat Google pagina pe care o căutam. Evident, nu era acolo, pentru că nu oferă serviciul pe care îl căutam, dar mi-a sărit altceva în ochi: o pagină INVOICE.
Evident că am fost curios ce e cu ea și evident că m-a dus unde mă așteptam: la o factură confidențială a unui client al acestui website.
Datele le-am scos eu din imagini, însă ele erau acolo. Se poate însă observa că e un client din Norvegia, care a cumpărat ceva în 2021.
Vestea bună e că era doar o factură, nu pot să înțeleg cum le-a scăpat, însă evident că le-am scris deja ca să scoată din index factura respectivă. Unii sunt indexați și când nu vor, alții nici când vor, wild west în SEO.
De ce e important? Pentru că persoanele răuvoitoare pot găsi o breșă și pot intra pe alte ușițe, miros sângele de departe. De asemenea, nici legal nu știu cât de ok este. Darămite dacă clientul respectiv sau vreun concurent de-al său vede asta. Îți pierzi reputația cu siguranță, eu cel puțin l-am tăiat de pe lista potențialilor parteneri.
Ce e de făcut: caută-ți brandul pe Google din când în când să vezi ce se mai afișează, pe unde, cât, cum. Vei avea surprize, plăcute sau nu, dar mai bine să afli tu primul. 🙂