Fiecare afacere, după ce și-a făcut planul cu privire la modul cum își va desfășura activitatea și pe ce domeniu va activa, trebuie să pună pe primul loc brandingul. Profilul de social media, modul de comunicare, tonalitatea, promovarea pe rețelele sociale, realizarea procesului de angajare sunt unele dintre elementele business-ul tău care fac parte din strategia de branding.
Dar înainte de a înțelege la ce te ajută un branding, ar trebui să definim acest termen. Astfel, brandingul reprezintă o practică de marketing în care compania ajunge la un nume de marcă concret, creează un simbol sau un design care poate să fie asociat mereu de clienți cu compania. Acest proces ajută la diferențierea și identificarea unui produs față de altele. Dar în spatele acestui proces, sunt multe domenii care sunt utilizate pentru a ajunge la un profil profesional unic și care să atragă atenția, precum: marketing, publicitate, customer services sau grafică.
La ce este important o strategie bună de branding?
O strategie bună te ajută să te concentrezi pe misiunea și viziunea companiei, te ajută să fii autentic, unic și ușor de diferențiat, ce este important pentru un business care dorește să evolueze și să devină referință în piață.
Se întâmplă ca la început să nu știi cine ești, pentru ce ești pe piață, ce dorești să obții, iar acest lucru îți poate afecta afacerea. O strategie de brand completă este împărțită în trei părți distincte:
➡️ nucleul mărcii tale (valorile companiei, misiunea, ideea cu care ai pornit această afacere);
➡️ conceperea mesajelor (modul cum te raportezi la extern, cum comunici cu clienții sau parteneri);
➡️ identitatea vizuală (expresia vizuală a brandului).
Strategia de branding oferă motivație și o direcție mai clară angajaților, care vor ajunge să cunoască obiectivele organizației și care vor ști ce au făcut pentru a ajuta fiecare în funcție de aria pe care activează.
O poveste clară este transmisă datorită unui branding bun, iar poveștile care sunt autentice și simple, care transmit emoții sunt apreciate de publicul țintă. Companiile care au povești bune și care sunt spuse într-un mod plăcut și care ajung să facă apel la emoții, au parte de vânzări.
Ce se întâmplă atunci când ai o strategie bună de branding:
✅ Ajungi să înțelegi cine ești cu adevărat și poți să apelezi la valorile sau convingerile pe care le deții pentru a putea să iei deciziile cele mai bune pentru tine, pentru angajați și pentru viitor;
✅ Mesajul brandului îl poți comunica clar și precis;
✅ Brandul tău va fi poziționat în așa fel încât să fii cu un pas în fața concurenței;
✅ O să ai parte doar de clienții pe care îi vrei cu adevărat.
Atunci când simți că nu poți realiza o strategie potrivită pentru brandul tău, poți apela la o agenție de branding. Acesta va analiza valorile business-ului, îți va contura un mesaj potrivit și te va ajuta să ai parte de o identitate vizuală specifică.